Sabtu, 15 Mac 2014

Burung Besi Hilang Entah Ke Mana

Assamualaikum,

Salam sejahtera dan salam kepeningan untuk semua.  Pening ke ?? Tak payah pening pening lah.  Kan semalam dah dapat berita yang kononnya MH370 tak jumpa kat Russia.  Huhuhuhu....... jauhnya dia pergi. Siapa suruh kau ke Russia.  Majikan kau kang suruh ke Beijing China.  Ok..... itu hanya lah bayangan andai aku dapat berbicara dengan pilot MH370 Kapten Zahere. 

Semalam kita dapat satu berita.  Berita dari CNN yang mengatakan bahawa pesawat MH370 yang hilang ada Kat Russia.  Pesawat dikatakan sempat isi minyak Kat Nanning China.  Ramai dari kita rasa gembira rasa lega pun ada.  Pasal dalam kepala otak kita kalau betul Alhamdulillah. Syukur yang pertama berakhirnya pencarian kita selama ini akan terjawab dan keduanya kita juga pasti merasa lega kerana pesawat yang dikatakan telah dirampas yang membawa 239 penumpang termasuk kru mungkin masih selamat. 

Bila saya dapat berita ini terus saya mendapat respont dari kawan kawan dan abang saya sendiri.  Respont dia orang kata macam tak logik je..... Tak logik ???? Apa pasal.  Yup..... bila aku teliti balik ada beberapa perkara yang meragui berita itu.

Yang pertama sekali berita yang diterima adalah berita dari CNN...... Kalau tanya aku, lepas ni sampai mati pun aku dah tak percayakan dari perkataan CNN.  Dari awal cerita pesawat hilang pun dah ada CNN dan sehingga semalam pun si CNN ni masih nak berkata kata. 
CNN is the number one enemy of Muslims.

Kedua, mereka memberitahu bahawa perampas adalah dari USA..... Lagi nak mampus.  Kalau betul macam tu kerajaan China dah tak perlu pikir panjang dan dah tentu Perang akan meletus.  Kua kua kua kua..........

Ketiga, pesawat sempat isi minyak Kat Nanning.  Pesawat isi minyak pula di waktu dah heboh satu dunia tentang kehilangan pesawat itu.  Apa bebal sangat pihak pertahanan Negara China tak dapat kesan pesawat tu ????

Jadi kita tak ubah terus dan menerus diperbodohkan oleh si jahanam CNN. 

Aku nak tanya, pernah sampai Kat Pulau Perak ke tak ??? Aku tanya pasal aku cuma dapat tahu Kat situ tak ada apa apa yang menarik.  Pulau nya tersangat lah kecil. 

Tempoh hari aku ada mintak senaraikan dan carikan siapa antara yang bertanggungjawab menggerakkan MAS. 

Pulau Perak memang milik Malaysia tetapi siapa yang mengawalnya.....

Memali # tentera Sulu # MH370....... ada kesinambungan Cinta di situ.

Sekian Dulu.  BYE BYE.

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan